måndag 28 mars 2011

Skrytbild

Kan min dotter visa ett kort av mig som konfirmand så kan väl jag få visa ett kort av mig som ettåring. Är jag inte söt.
Det händer någonting hela tiden. I lördags var det dags med ett nytt besök av dotter och måg. Fortsätter det så här så får jag en väldigt avancerad dator. Den första jag hade, såg jag mest som en modern form av skrivmaskin.
Själv hjälper jag honom i hans släktforskning. Det blir i praktiken en riktig arbetsdag.
Den här veckan är det fullt upp. Ett barnbarn är praoelev i vår områdesbutik. Hon kommer till mig när hon slutar till hon kan åka hem, omkring två mil utanför stán.
Hon skall få en egen nyckel, så är vi inte beroende av varandra.
På torsdag skall jag ut på en resa och på fredag är det dags med "isracing" på Studenternas. Det är en tävling som går varje år efter bandyfinalen och innan planerna isas av för säsongen.
Här finns det ingen anledning att grubbla på vad jag skall göra. Det finns program varje dag.

3 kommentarer:

  1. Härligt, med fullt upp hela tiden är det skönt att njuta av korta raster emellanåt.

    SvaraRadera
  2. Det vet du väl, efter så lång tid, att vi formar våra egna liv. Vi gör livet till vad vi vill att det ska vara.

    Jag ska vara hos doktorn kl 9 imorgonbitti. Inte för att det är en farlig undersökning för det är en rutinkontroll. Men du vet ju hur jag är på morgnarna numera så 9 är tidigt för mig......:-)

    SvaraRadera
  3. Cicki: Du är oförbätterlig. Inte talbar före klockan 11

    SvaraRadera