lördag 12 mars 2011

Mjukstart


Nu har jag nog börjat med något som jag inte vet hur det skall sluta.
Efter att min äldsta dotter hade läst "Stiggesblogg" fick hon för sig att
även hennes Pappa skulle börja med detta.
Han är 79 år och jag fyllde 80 år i februari så jag får väl försöka. Kan han
så kan jag. TROR JAG.
Min fru avled i mars 2009 och sedan har jag varit ensam. Visserligen har
jag ett väldigt skyddsnät omkring mig med barn och barnbarn och även
barnbarnsbarn men dagarna och kvällarna kan i alla fall bli rätt ensamma,
så det här kanske kan bli ett sätt att kommunicera med omvärlden.
På "Facebok" kan jag följa vad som händer de nära och kära men i
allmänhet så gäller det deras små vardagsbestyr.
Jag får återkomma med en närmare presentation om vilken jag är, vad
jag sysslar med och vad jag har för intressen.
Detta får bli en stilla början från Uppsala där jag är född och har återkommit
efter några utflyttningar till andra ställen i Sverige under mitt aktiva liv.

7 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till bloggvärlden. Här kan man läsa om både det ena och det andra. Jag kom hit via Cickis blogg, som jag följer.
    Men nu kommer jag att följa din också. Jag har fått många vänner genom min blogg och det är jag säker på att du också kommer att få. Titta gärna in hos mig.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Även jag tog mig hit via din dotters blogg och vill önska dig välkommen. Hoppas du kommer finna glädje i att blogga och på köpet få en del nya vänner som du kanske aldrig skulle mött i det vanliga livet?
    Vi har alla varit nybörjare och vet att det kan ta lite tid att komma igång, men man lär sig lite nytt hela tiden och det är man ju aldrig för gammal för. :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Nu är du på gång, pappa. Välkommen till bloggträsket.....:-)

    SvaraRadera
  4. JA
    Välkommen till bloggträsket.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Även jag vill välkomna dig till den här världen där vi alla har för mycket tid över!!!! ha ha, Nej, men man får många trevliga vänner. Kom in här tack vare Mångmamma som är en duktig bloggare, intresant att läsa hennes funderingar och annat i livet. Genom henne hittade jag Cicki. Så mtcket nöje nu! Kommer att följa dig också. Välkommen in även till mig! Ha det bra. Inger

    SvaraRadera
  6. Även jag säger Välkommen.
    Som du kommer att märka, händer det att vi som kommenterar har inbördes relationer och även svarar varandra i andra bloggares kommentarsfält.
    Inger Marianne är en kreativ själ (tack för övrigt IM), lite lik Cicki som jag räknar in bland mina bästa "bloggvänner".


    Ska bli roligt att följa även dina steg ut i "Blogglandia".

    SvaraRadera
  7. Välkommen och lycka till säger jag också. Jag har som övriga ramlat hit från Cickis blogg. Det är alltid roligt att klicka runt bland bloggar och ibland hittar man riktiga guldkorn. Det är kul och spännande att blogga, att få uttrycka sig helt ostört, men ändå läsas av många.

    SvaraRadera