måndag 4 april 2011

Ibland är det stiltje i skrivandet. Låter underligt att tiden inte skall räcka till för mig. Många gånger, när ett släktforskaruppdrag går i stå så försvinner bara den dagen.
I torsdags fyllde min måg Anders 50 år och han ville inte vara hemma den dagen. Så familjen och jag åkte till deras äldsta dotter i Gävle, där även min bonus dotter och svåger från Järvsö mötte upp.
Vi hade en lugn och mysig dag med "långlunch" på restaurang och chopping i Valbo.
Kan inte låta bli att visa ett kort på barnbarnsbarnet från Ljusdal. Fick det i torsdags, så nu har jag kort på henne ända ifrån hon låg i "Mammas mage".
Skulle på isracing i fredags, men tråkigt väder och dödsolyckan i Rocklundahallen lade sordin på vår lust att gå.
Få se vad den här veckan har för överraskningar. Det börjar i dag med besök på biblioteket.

2 kommentarer:

  1. Såklart du ska visa bild på barnbarnsbarnet! I min dator finns hundratals bilder på mitt barnbarn och sen en och annan annan bild.
    Lycka till på bibblan, hoppas du hittar det du söker. Ha det bra och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Bibliotek är bra grejer, jag terroriserar "mina" bibliotekarier flitigt!
    Antingen utsätter jag dem för att komma ihåg titel - eller författarnamn - när jag själv bara minns det ena eller andra.
    Eller så får de boka hem böcker ifrån Stadsbiblioteket åt mig! Kommer sällan hem med färre böcker än 8-10 stycken i stöten..
    Och läser, det gör jag jämt!

    SvaraRadera