söndag 17 april 2011

Våren är här

Nu har all vintersand sopats upp så att jag under fredagen kunde putsa fönster. Själva putsningen är väl inga problem. Det har jag gjort i många år, men att nu vara ensam och hitta lämpliga gardiner har blivit det svåra. Det finns folk som samlar på t.ex. frimärken. Min fru samlade på gardiner. Trots att min dotter har fått en del så har jag flera lådor kvar, och dom lådorna kunde frugan utantill. Jobbigt !!!!!!!
Under lördagen var den årliga Bowlingturneringen inom släkten. Som vanligt samlades c:a 40 talet bonusbarn och barnbarn liksom svåger Dick och hans familj. En rolig dag med en avslutande middag på en restaurang i närheten av Bowlinghallen. En kul dag.

3 kommentarer:

  1. En omgång av era gardiner sitter nu i vårt kök. När vi bodde i Matfors samlade nog jag också på gardiner. Nu känns det meningslöst eftersom jag inte orkar tvätta fönstren så ofta.

    Nu har vi tagit ner däcken från vinden. Mats ska snart gå ner och skifta dem. Som vanligt är han ute i sista minuten. Det är nog hans valspråk.....:-)

    SvaraRadera
  2. Till mamma: Halva samlingen är nog kvar i Matfors. Bävar tills det huset skall rensas ut. Farsan kastar ju inte ens det som är trasigt...det åker upp på övervåningen.

    Bra karl reder sig själv. Själv hade jag turen att få en underbar sambo som har putsat våra fönster här i helgen, medan jag har jobbat. Men gardinbytet har han lämnat åt mig så det finns några likheter mellan generationerna =).
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Håller med dig - vi kvinnor älskar att byta gardiner. Rummet blir som nytt. Men det är väl inget fel att ha samma gardiner tills de faller ihop. Kör ditt eget race.
    Gillade din berättelse om kloka gummor.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera