tisdag 27 september 2011

Stilla funderingar

I dag är det 38 år sedan min Fu och jag flyttade ihop, vilket innebär att jag har köpt en bukett rosor och varit till Gamla Uppsala kyrkogård och uppvaktat henne. Jag har av Kyrkogårdsförvaltningen köpt nya häckplantor och ny sand till graven. Till min glädje var personalen där och hade, strax innan jag kom, gjort klart det hela, precis som jag ville ha det.
En såsan här dag kommer minnen tillbaka. Hur vi hade lånat ett köksbord och 4 stolar. Hur vi hade köpt två billiga sängar och en byrå till sovrummet. Hur vi hade hyrt en TV som vi ställde i vardagsrummet. Stolar hade vi inga, utan vi satt på kuddar och tittade på TV. Efter någon månad löpte vi ett bord och fyra stolar på "Myrorna". Jag har för mig att vi gav 125:- för det hela.
Så började vårt samliv. Åren fylldes av äventyr av alla de slag. Alltid nya utmaningar och roligheter och alltid med glädje.

1 kommentar: